Том оврын автобус тасалбарын үнэ тарифаа нэмж 400+100=500 төгрөг болгожээ. Үүнд иргэд бухимдаад сүйд болсон юм байна уу даа. Үнэ нэмэх гэдгийг сүйрэл мэт хөөрөгдөж иргэдийн нэр барин сенсаацлах нь хэний эрх ашигт хэрэгтэй вэ. Таныг, намайг 600 төгрөгөөр юм хийгээд 400 төгрөгөөр зар гэвэл ямар их тэнэглэл болох уу. Алдагдалтай тул 100 төгрөг нэмж байгаа том оврын автобусныхны цаана бас л бидний адил хүний амьдрал байгаа. Үйлчилгээний байгууллага тул найдвартай техник, баталгаат цалинтай орчинд бид хөл дүүжлэх унаатай байх ёстой. Амьдрал богинохон тул гутлаа маажийтал алхахад цаг хайран. Амьдралд үрэх цагаа сунгахын тулд мөнгө төлөх хэрэгтэй.
6
1990-ээд онд зах зээлийн систем гэдэгт шилжихэд үнэ чөлөөлөх гэдэг хамгийн хүнд ажил байсан гэдэг. Бодит бус үнийг тогтоож хүчээр барьж байсан гаж тогтолцоог халж чөлөөт урсгал өрсөлдөөнд нь орхихоос өнөөх шилжилт гэдэг нь эхэлж байсан. Нэмүү өртгийн онол эрэлт нийлүүлэлт ашиг унац харах гэдэг эдийн засгийн түлхүүр онолуудыг мэдэхгүй хүн үгүй болсон цаг үед бид амьдарч байгаа. 100 төгрөг нэмж өгөөд амьдрал нь хүндрэх хүн байгаа ч энэ мөнгөө хэмнээд цагаа зарлагадаж алхах сонголт бас нээлттэй байгаа. Хотын иргэдийн 70 хувь нь нийтийн тээврээр үйлчлүүлдэг гэсэн. Гэтэл парк шинэчлэлт, үйлчилгээний түвшин тээвэрлэх хүчин чадал зэрэг нь хол гээгдсэн нь бодлого бас мөнгө муутайгаас болж байгаа. Бид төлсөн шиг төлөөд хариуд нь стандарт хангасан үйлчилгээг шаардах ёстой. Жолооч Дорж, кондуктор Дулмаагийн цалин нэмэгдэж үр хүүхдийнх нь бор ходоод бондойж байгаа бол 100 төгрөг нэмж өгцгөөе. Нийтийн тээврийн асуудал олон хүчин зүйлээс хамаардаг. Нийслэлийн автозамын хөдөлгөөний ачаалал, аж ахуйн нэгж байгууллагууд нь орлого бүрдүүлэлтээр жолооч нарыг шахдаг, өдрийн норм өгдөг, үүнээс шалтгаалж хурд хэтрүүлэх, автобусны буудал дээр хэт удаан зогсох, зогссоноосоо болж график зөрчдөг гээд олон асуудал бий. 100 төгрөг нэмж төлөхөд дээрх зөрчил багасна гэж найдья. Энэ мөнгө авилгалд яваагүй бидний авч буй үйлчилгээнд чанар болж эргэж буух ёстойг том автобуснуудын эзэд ойлгож байвал болох юм.
6
Алдагдалтайг нь мэдсээр байж хуучин үнийг нь мөрдүүлэх гэж популист мэдэгдэл хийхээ албаныхан болих хэрэгтэй. Хүмүүс 500 төгрөгөө төлөөд яваад эхэлсэн байхад хойноос нь чаргууцалдаж сенсаацлах нь эрүүл зөв голдрил руугаа явж байгаа алхамыг тушсан хэрэг юм. Алдагдалтай тул ажил хаялаа гэсэнгүй. Ашигтай биш гэхэд арай дээр болгох шаардлага үндэслэлээ том оврын автобусны үйлчилгээ эрхлэгчид хангалттай тайлбарласан. Эрх зүйн талаасаа ч нийтийн тээврийн үнийг хүчээр барихыг хувийн хэвшлийнхэнд тулгах эрх Хотын дарга, бусад дарга нарт байхгүй. Нийтийн тээвэрт төр татаас өгч байгаа нь харж үзсэн хэрэг биш ахмад настан хүүхдүүдэд халамж хөнгөлөлтөө хүргэж байгаа механизм явж байгаа юм. Үүнийг том хараа үзээ гэж шоудах хэрэггүй.
6
Зуун цаастай, цаасгүй ч үүр цайна гэдэг шиг 500 төгрөг төлөв гээд нийтийн тээврийнхэнд холгуулсан болохгүйг ойлгож ухамсарлаж байгаа иргэд олонх байгаа. 100 төгрөгийн зөрүүд чанартай найдвартай үйлчилгээг бид хариу шаардах ёстой. Хөгжил гэдэг бүх салбарт сайн стандарт түвшин бий болгохыг л хэлж байгаа. Энэ зүгт хөдөлж байгаа том оврын автобусны нэмэгдэл 100 төгрөгийг өмөөрье.
6
Пүрэвжавын Баярхүү /тоймч/