Бүгд Найрамдах Улсаа тунхагласны баярыг тохиолдуулан төрийн дээд цол, одон, медаль хүртээв Б.Мөнхсоёл: Олон ургалч үзлийг мэтгэлцээний шинжтэй өрнүүлэлгүй далд гүтгэлэг тарааж буй нь бүдүүлэг үйлдэл Дарьгангын тал нутаг, Хангай, Хэнтийн уулархаг нутгаар цас орж, цасан шуурга шуурна Ж.Золжаргал: “Чайна Энержи”-д худалдах нүүрсээ хугацаа, хүчин чадлаа бодож байгаад ямар харьцаатайгаар өгөх вэ гэдгээ тодорхой шийдэх ёстой ӨНӨӨДӨР: Б.Шарав “Сэрсэн тал”, “Аав ээж хоёр минь” дууны бүтээлийн 40 жил хүндэтгэлийн тоглолт Соёлын Төв Өргөөнд болно Т.Даваадалай: Автомашины импортыг хязгаарлаагүй бөгөөд улсын дугаар авах шалгуур үзүүлэлтээ л биелүүлэх ёстой Улаанбаатарт 13 градус хүйтэн байна Дарь-Эх, Ганц худгийн ам орчимд 150 метр урттай үерийн хамгаалалтын сувгийг бүрэн засварлаж дууслаа “Хүүхэд хөгжлийн орчин үеийн асуудлууд III” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал боллоо Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх БНӨСУ-д үүрэг гүйцэтгэсэн энхийг сахиулагчдад одон, медаль гардууллаа
М.Буяндэлгэр: Боловсролын салбарын шинэчлэл замын түгжрэлийг эмчилнэ
2023-08-22

Их, дээд сургуулийг нүүлгэх хэрэгцээ, шаардлагыг эрдэмтэд тооцоо, судалгаан дээр үндэслэн тайлбарлалаа. 

Газрын харилцаа геодези, зураг зүйн газрын орлогч дарга М.Буяндэлгэр

 

Боловсролын салбараа чанаржуулж, хүртээмжийг нь нэмж, хүүхэд бүр ойр орчмын сургуульдаа голж шилэлгүй суралцдаг болох нь мэдээж урт хугацааны бодлогын асуудал. Улаанбаатарын түгжрэлийг бууруулж, сааруулахын тулд мэргэжлийн байгууллагууд өөр арга хэмжээ ч авч, төрөл бүрийн судалгаа хийж ажиллаж байгаагийн зэрэгцээ түгжрэл хариуцсан сайдтай хүртэл болсон. Нэг үгээр хэлбэл, боломжит хувилбар бүрээр түгжрэлтэй тэмцэж байна гэж хэлж болно. 


Нийслэлд өдөрт 2,882,317 зорчилт хийгддэг байна. Үүнд хамгийн их ачаалалтай хэсэг бол хотын төв хэсэг байгаа юм. 


2013 оноос хойш автомашиныг тэгш сондгойгоор хуваарилж эхэлсэн. Үүний үр дагаварт хүмүүс хоёр машинтай болох сонирхол нэмэгдсэн. Ингэснээр өмнө нь 280 гаруй байсан машин 700 мянга болтлоо нэмэгдсэн.  

 

 

Алсын хараа-2050 шинэ сэргэлтийн бодлогын хүрээнд МУБИС-ийг ханийн материал руу шилжүүлэх юм бол өнөөдрийн байдлаар 10106 оюутан очно хэмээн тооцсон. Эдгээр багш, оюутнуудыг дагаад ханийн материал орчимд олон тооны шинэ ажлын байр болон том хэмжээний хөгжил очих юм. Мөн ШУТИС-ийг Шархад руу, АШУҮИС-ийг Амгалан руу,  СУИС-ийг Сэлбэ рүү, МУБИС-ийг Ханын материал руу зэргээр их, дээд сургуулиудаа хэдэн тийш нь гаргах нь төвийн дүүргийн төвлөрлийг сааруулах хамгийн зөв шийдэл гэж харж байна. Хэрэв их дээд сургууль нүүж очих юм бол 2 км дотор байгаа ЕБС-иудыг тус их дээд сургуулийн лицей сургууль болгоё гэсэн бас нэг төлөвлөлт байна.


Хамгийн наад зах нь хотын төвд байрлалтай их дээд сургуулиуд нүүснээр бага тойруу орчмын замын түгжрэл 25 хувиар буурах үзүүлэлттэй байна. 


Их дээд сургуулиудыг нүүлгэх юм бол 7000 мянган ажлын байр шууд бусаар нэмэгдэнэ. Ингэснээр Улаанбаатар хотын эдийн засаг ДНБ  нэг орчим хувиар өснө гэсэн давхар тооцоолол хийсэн байгаа. Хэрэв үнэхээр төрийн мэдлийн их, дээд сургуулиудыг хотын дэд төвүүдэд түшиглэн шилжүүлж чадвал хөдөлгөөний нягтаршлыг багасгах, түгжрэл бууруулах том асуудлыг шийдэж байгаа хэрэг юм. 

Shuud.mn
Сонин хачин
Нүүлгэх нь маш зөв шийдэл
2023-08-22
Иргэн:
Багш оюутангүй цөмийг нь аваачиж хорихгүй л юм яаж түгжрэл багасах юм бэ? Нүүлгэх газар луу чинь чиглэсэн багш, оюутны унаа машин хотын бүх цэгээс цувахгүй гэж үзээд байгаа юм уу?
2023-08-22
Niitiin teeveriin dashdorjiin ganbaatar hogiin hulgaich duu enhjargal ynhan solongosuud nuuren deer tamhiaa darj untaraadag hun aminii heregten
2023-08-22